četrtek, 24. maj 2012

Nekaj o laseh ;)

Ahh, prezaposleni dnevi, pa ostane premalo časa za blog! :( In kaj pride najbolj prav ob takem trenutku? Ponudba za gostujočo objavo! :D Neža je za najin blog napisala nekaj o temi, ki sva jo midve do zdaj kar zanemarjali. Več si preberite kar same, pa ne spregledajte na koncu povezave do njene spletne strani! ;) 
All our non-Slovenian readers, I'm sorry this guest post isn't written in English, but I hope putting the link in Google translate will help at least a little bit. :) 



Katera izmed nas si še ni zaželela sveže, kratke, trendovske frizure, že po kakšnem tednu pa ji je bilo žal, saj las ni več in se jih ne da kar prilepit nazaj? :) Ali pa imamo zaradi pogostega barvanja poškodovane lase, ki se ves čas lomijo in počasi rastejo? Morda ima katera zdravstvene probleme in posledično suhe lase brez potrebnih hranil za rast ... Ali pa ji po naravi pač počasneje rastejo. No, preden katera steče do frizerja po umetne lasne vsadke, je tu še nekaj trikov, ki pospešijo rast las (ja, zjutraj se pač še ne bomo zbudile z magičnimi extra 25 centimetri - vsaj ne na glavi :D ) - ampak malo po malo in lasje bodo močnejši, krepki, vitalni in nepoškodovani. Kar pomeni, da se ne lomijo in rastejo normalno.


"lasje"

Vnos vitaminov in mineralov

Vedeti moramo, da karkoli želimo kot rezultat oziroma output navzven, zunaj, tak input oziroma sredstva moramo zagotoviti od znotraj. Lepota in zunanji videz sta tipičen primer, kako se lahko zdravo življenje odraža na naši koži, laseh, nohtih ... Kar damo vase, ni pomembno le z vidika diet in hujšanja, čeprav večina ljudi pazi na prehrano prvotno zaradi tega (pravzaprav je vseeno, glavno je, da pazimo). Vendar pa je fino, če se zavedamo še ostalih pozitivnih vplivov zdrave prehrane na telo - imeli bomo več energije, bolj bomo zdravi in nenazadnje prehrana in hranljive snovi se odražajo v lesku naših las! Zaužiti moramo dovolj potrebnih vitaminov in mineralov, ki na kožo in lase delujejo kot antioksidanti in lovijo proste radikale, s tem pa zavirajo staranje kože. S tem mislim na znake staranja, kot so neelastičnost kože, zgodnje gubice in pomanjkanje tonusa ter prožnosti.

"lasje"

Najpomembnejše snovi za zdrave lase in kje jih najdemo?
    • maščobne kisline omega 3:
esencialne maščobe najdemo v oreščkih, semenih (laneno, sezamovo, bučno, sončnično ...) in različnih oljih (npr. konopljino - tudi omega 6!, laneno ...)
    • selen:
oreščki (brazilski!, mandlji, lešniki, orehi, makadamija, indijski ...), kosmiči, gobe
    • cink:
oreščki, školjke
    • vitamin C:
sveže sadje (kivi, agrumi ...), goji in açai jagode, zelena listnata zelenjava
    • vitamin E:
sončnično olje, šparglji, zelena listnata zelenjava, mandlji, lešniki, kivi, brokoli, avokado
    • vitamin B:
kombucha, žitarice, krompir, banana, leča, čili, fižol, kvas
    • vitamin A:
brokoli, maslo, buča, papaja, mango, grah, korenje, špinača


Maske

Spodaj 4 enostavni, naravni domači recepti za maske z may-day sestavinami za poškodovane lase (navodila za vse maske => 40 min jih pustite na mokrih laseh in ponavljajte vsak teden):
    • Regenerativna:
naribamo 3 žličke čebule in jo skupaj z žličko medu dodamo šamponu
    • Hranljiva:
šamponu dodamo žličko gorčice, 2 jajčna rumenjaka in kozarec kefirja
    • Vlažilna:
v enakih količinah vmešamo v šampon sok aloe vere, med, rumenjak in cognac
    • Za lesk:
šampon + kozarec piva + 2 jajčna beljaka

"maska"

Naravne barve

Barve zelo poškodujejo lase, saj kemične sestavine pronicajo v notranjost lasu, do korenine in jo poškodujejo, zato tudi zavirajo rast. Temne barve ne tako zelo kot blanche, vendar tudi. Novejše barve so sicer bolj lasem prijazne, saj vsebujejo manj ali nič amoniaka in so na naravni osnovi, vendar lase še kljub temu tanjšajo in jih cepijo. Če že barva, naj bo čimbolj naravna ali kar kana, ki sem jo omenjala že pri domačih receptih v Eksperimentirajte z domačimi recepti pod rubriko Lasje. Kana prihaja že v različnih barvnih variantah, ne le črni. Ima sicer rdečkast podton, vendar ji lahko primešamo katerokoli barvo (torej tudi zeleno za nevtraliziranje rdeče).

Stres

Stres je eden glavnih krivcev za uboge lase. Žal pa ga je tudi najteže odpraviti, saj na določene vrste stresa težko vplivamo in ponavadi ga celo doživljamo podzavestno. Če pa se le malo zavedamo, kaj nam povzroča stres, ga poskušajmo zmanjšati ali popolnoma odpraviti. Če gre za delo in službo (torej "nujen" stres), ga poskušajmo vsaj nevtralizirati z veliko prijetnimi stvarmi preko dneva. Obvladanja stresnih situacij se lahko tudi priučimo.

Sonce

Izpostavljanje las soncu povzroči suhe, nevoljne, lomljene in poškodovane lase. Na plaži imejmo na glavi pokrivalo, glavo v senci, ali pa vsaj lase popršimo z UV zaščito v sprayu.

Nežno!

Česanje, spenjanje in tudi različni izdelki za lase naj ne bodo agresivni. Grobo česanje in tesno spenjanje povzročata lomljenje las, agresivni proizvodi pa izsušenost.


Prekrvavitev

Poskrbimo za prekrvavitev našega lasišča! Za to obstajajo posebni pripomočki ("metlice"), lahko pa ga prekrvavimo že z ročno masažo. To spodbudi rast, saj pozitivno vpliva na koren lasu.


Kateri pa so tvoji najljubši izdelki za lase? Na katero znamko se najbolj zaneseš?

Za dodatne članke na to in sorodne teme vas vabim na svoj blog http://www.koi.si/blog/

Neža Bizjak, lastnica spletne trgovine KOI (http://www.koi.si/)




We do not own any of the pictures in this blog post.


3 komentarji:

  1. was this not to be undestood by us?

    xoxo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I don't have time to translate it now, so sorry :$ Google translate doesn't help? I'll try to translate it next week and send you a link ;)

      Izbriši
  2. Super objava, veliko koristnih nasvetov, sploh te domače maske za lase :) Moji najljubši znamki sta Alverde in Schwarzkopf, najljubša izdelka pa olje in losjon za lase :)

    OdgovoriIzbriši

Hvala za komentar! Z veseljem ga bova prebrali. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...